Oldalak

2010. november 23., kedd

TP52

Ez egy hajóosztály, de nem akármilyen!
http://www.transpac52.org/home.html
Igazi versenygépek, a csúcs.
Jó napom volt, ma közelről megszemlélhettem, megérinthettem, csodálhattam olyan versenyhajókat, amiket eddig csak a TV-ben láttam! Audi MedCup, Louis Vuitton Cup, Rolex Middle Sea Race, ilyesmi versenyek..
Neil Pryde neve mond valamit? Sokat láttam a hajóját is a TV-ben, most lefényképezhettem a fiam a hajója, a HiFi mellett:


A HiFi egyébként nem TP52, hanem valami más, egyedi 52 lábas, vagyis nem fér bele a TP52 boxba (van egy képzeletbeli "doboz", amiből nem lóghat ki), de ez is IRC 1 besorolású, úgyhogy együtt nyomják.




Itt az Evolution Racing Team is, nemrég megnyerték a China Coast Race Week-et, maguk mögé utasítva a HiFi-t, FreeFire-t, Strewth-t.



Ez nem tudom melyik:


Mind itt voltak a városi kikötőben, lévén az egyik legnagyobb Malajziai vitorlás esemény, a Raja Muda Selangor International Regatta most érte el a szigetünket. Azt írják róla, nagy kihívásokat rejt magában a verseny, kiszámítathatatlan szélviszonyok, halászhálók, viharok..
Angolul itt érdemes olvasni róla, ez a RORC honlapja: http://www.rorc.org/2010-race-news/announcing-the-21st-raja-muda-selangor-international-regatta-2010.html
Hivatalos weboldal: http://www.rmsir.com/index.html

Nézegettem, vizsgálgattam a hajókat, ezt vettem észre az árbóc tövében az Evolutionon:


Vagy naptej, vagy valami teflonos kenőcs, esetleg vazelin? Lebuktak, itt a titkos fegyver!

FreeFire TP52:

Strewth:

Amiról viszont most én írok, nem olvashattok hivatalos weboldalon:
Jártam már néhány kikötőben, láttam néhány kikötői manővert, havariát, de ilyeneket...
Az rendben, hogy bejön az egyik hajó, aztán kavarog egy kicsit, majd nekirongyol a stégnek. Hogy biztos legyen a dolog, nekimegy másodszor is:


Közben a háttérben egy rendőrhajóról próbálnak bátor, izmos kezek és lábak ellökdösni egy éppen nekik ütköző hajót, akinek végül szintén sikerül kikötni, mindenki megnyugszik, nem nagy a kár..


Kicsivel később megérkezik a zsűrihajó (!) is, méretes darab. Ezért is zavaró egy kicsit, hogy végigkoccolja néhány kikötött hajó orrát, rájuk sodródik, majd jól összeakad az egyikkel (horgony-korlát-kötél dzsungel).


Jön két kisebb motoros és lerángatja a zsűrit a kikötött mezőnyről. Zsűri elkullog, tök gáz..
És mindezt szinte totál szélcsendben. O.K., lehetnek alattomos homokpadok, amik megtréfálják az embert, de hát aki ilyen versenyeken indul..
Szóval, a mi csapatunk is simán beférne ide, ezek sem akkora királyok, vagy csak többet isznak..
Ki is néztem egy arra alkalmas hajót a mezőnyben magunknak, egy Jeanneau Sun Odessey 50 DS-re esett a választásom, orosz tulajdonosa aki szép eredményeket ért el vele IRC 3-ban a környéken, biztos szívesen kölcsönadná:


Egyébként a kikötő ilyenkor még zártabb terület, viszont a szokásos határozottan-mosolyogva-lendülettel módszer simán bejuttatott bennünket a fogadásra, ahol együtt ehettem-ihattam volna ezekkel a nagy vitorlázókkal, ha Barni nem menne holnap suliba..
Nagy élmény volt látni ezeket a hajókat.

Nincsenek megjegyzések: